Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozdíly v osobnosti u jedinců různých sexuálních orientací
Fořt, Jakub ; Havlíček, Jan (vedoucí práce) ; Procházka, Ivo (oponent)
Předchozí výzkum identifikoval celou řadu osobnostních rozdílů mezi muži a ženami různých sexuálních orientací. Neheterosexuálové jsou více genderově nonkonformní a dále také více otevření vůči zkušenosti než heterosexuálové, neheterosexuální muži rovněž dosahují vyššího neuroticismu než heterosexuální muži. Hlavním cílem této práce je replikace předešlých výsledků ohledně osobnostních rozdílů mezi jedinci různých sexuálních orientací, dále se tato práce snaží zjistit, zda některé z dosud pozorovaných rozdílů v osobnostních faktorech nemohou být vysvětleny spíše na základě rozdílů v genderové nonkonformitě. V rámci online dotazníkového šetření jsme mužům (N = 3 418) a ženám (N = 4 690) administrovali krátkou verzi pětifaktorového inventáře BFI-10 a různé škály zajišťující genderovou nonkonformitu. Celkem 232 jedinců se identifikovalo jako asexuální, 1 814 jako bisexuální, 3 024 jako heterosexuální, 2 468 jako homosexuální a 570 jako pansexuální. Naše výsledky ukázaly, mimo jiné, vyšší genderovou nonkonformitu u neheterosexuálních mužů i žen, dále vyšší neuroticismus u neheterosexuálních mužů a vyšší otevřenost vůči zkušenosti u bisexuálních mužů a žen oproti heterosexuálům. Asexuální ženy vykazovaly nižší míru extraverze než ženy dalších sexuálních orientací. Genderová nonkonformita je částečně zodpovědná...
Postoje žáků druhého stupně vybraných základních škol k LGBT
Beranová, Nikola ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce "Postoje žáků druhého stupně vybraných základních škol k LGBT" se zabývá tematikou odlišných sexualit a postoji, které k LGBT zaujímají současní žáci základních škol. Práce je složena ze dvou hlavních částí, teoretické a praktické. V teoretické části je několik kapitol, které poskytují základní informace o LGBT, sexualitě a dalších konkrétních pojmech ze sexuologie. Dále následuje část zabývající se feminismem ve vztahu k problematice, kterou se práce zabývá. Navazuje zpracování legislativy, která se týká registrovaného partnerství, změny pohlaví nebo péče o dítě homosexuálními páry. Na poslední část legislativy navazuje podkapitola, která řeší rodičovství gayů a leseb. Jelikož se LGBT lidé, a homosexuálové obzvlášť, setkávají i v současné společnosti s projevy nenávisti, byla zařazena i krátká podkapitola o homofobii. Poslední podkapitolou teoretické části je její shrnutí. Dále navazuje praktická část. V této části práce bylo hlavním cílem zjistit, jaké konkrétní postoje a názory mají žáci 8. ročníků různých základních škol v Praze, na Vysočině a v Moravskoslezském kraji. Metodickým nástrojem, pomocí kterého byl výzkum realizován, byl dotazník. Dotazník obsahoval otázky, které se týkaly projevů náklonnosti leseb a gayů na veřejnosti, výchovy dětí homosexuálními rodiči, kontakt s...
Emoční inteligence a její srovnání u heterosexuálních a homosexuálních jedinců
Jelínek, Jakub ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Diplomová práce má za své ústřední téma v teoretické části emoční inteligenci a podává přehled o tom, jak se chápání toho konstruktu vyvíjelo od jeho explicitního etablování. Sumarizuje též dva významné modely emoční inteligence a ukazuje přehled existujících nástrojů pro její měření, což je následováno výčtem studií o souvislosti emoční inteligence s vybranými oblastmi lidského života. Zahrnuty jsou též možnosti rozvoje emoční inteligence. Praktická část analyzuje kvantitativním výzkumem individuální diference v úrovni emoční inteligence a to srovnáním její celkové úrovně mezi heterosexuály a homosexuály. Výsledky potvrdily, že existuje významný rozdíl v úrovni rysové emoční inteligence mezi homosexuálními a heterosexuálními muži a dále, že se heterosexuálové a homosexuálové od sebe odlišují v celkové emoční regulaci a v emočně-regulační strategii potlačování emocí. Replikována byla též zjištění, že ženy mají vyšší emoční inteligenci než muži a že jedinci posuzující se jako zdraví jsou emočně inteligentnější než ti, kteří se vnímají jako vážně nemocní. Klíčová slova: Emoční inteligence, emoční regulace, heterosexualita, homosexualita.
Co znamená feminita: srovnání pohledu homosexuální a heterosexuální ženy
Neubertová, Adéla ; Horák, Vít (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu feminity. Jejím cílem je prozkoumat to, jak ženy nahlíží na pojetí feminity. Zároveň se snaží zjistit, zda existují rozdíly ve vnímání feminity homosexuálními a heterosexuálními ženami. Dílčím cílem je také najít faktory, které vnímání feminity ovlivňují. V teoretické části se tedy věnuje feminitě jako genderové kategorii a snaží se čtenáře uvést do problematiky genderu z hlediska pojetí ženství. Popisuje pak projevy ženství, které jsou považovány za typické. Uvádí také vymezení homosexuality, zejména z důvodů výběru dotazovaných žen.
Emoční inteligence a její srovnání u heterosexuálních a homosexuálních jedinců
Jelínek, Jakub ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Diplomová práce má za své ústřední téma v teoretické části emoční inteligenci a podává přehled o tom, jak se chápání toho konstruktu vyvíjelo od jeho explicitního etablování. Sumarizuje též dva významné modely emoční inteligence a ukazuje přehled existujících nástrojů pro její měření, což je následováno výčtem studií o souvislosti emoční inteligence s vybranými oblastmi lidského života. Zahrnuty jsou též možnosti rozvoje emoční inteligence. Praktická část analyzuje kvantitativním výzkumem individuální diference v úrovni emoční inteligence a to srovnáním její celkové úrovně mezi heterosexuály a homosexuály. Výsledky potvrdily, že existuje významný rozdíl v úrovni rysové emoční inteligence mezi homosexuálními a heterosexuálními muži a dále, že se heterosexuálové a homosexuálové od sebe odlišují v celkové emoční regulaci a v emočně-regulační strategii potlačování emocí. Replikována byla též zjištění, že ženy mají vyšší emoční inteligenci než muži a že jedinci posuzující se jako zdraví jsou emočně inteligentnější než ti, kteří se vnímají jako vážně nemocní. Klíčová slova: Emoční inteligence, emoční regulace, heterosexualita, homosexualita.
Za rámec heteronormativního pojímání genderu a sexuality : queer jako identita, prostor a politická pozice
Jahodová, Dita ; Kolářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Sokolová, Věra (oponent)
Diplomová práce představuje základní principy fungování heteronormativního řádu: jakým způsobem je heterosexualita konstruovaná jako norma a jakým způsobem je jako norma udržována. Zároveň zkoumá možnosti narušování heteronormativního řádu, vytváření queer prostoru a zvýznamňování pojmu queer a queer politiky v rámci queer subkultury. Cílem výzkumu, realizovaného v rámci diplomové práce, je přispět ke zviditelnění queer subkultury, představit určité způsoby, jak se v ní s pojmem queer nakládá a ukázat, do jaké míry jsou zkoumané queer subkulturní prostory vytvářeny jako otevřené a komu jsou dostupné. V České republice je pojem queer používán jako synonymum pro LGBT identity či jako zastřešující pojem pro LGBTI lidi a aktivity. Avšak jak vyplývá z analýzy polostrukturovaných rozhovorů, pojem queer může mít i jiné významy. Může vyjadřovat kritiku heteronormativity, homonormativity, vymezení se vůči mainstreamové LGBT politice a kultuře a snahu překračovat normy spojené s genderem a sexualitou. V této perspektivě může pojem queer odkazovat nejen k identitě, ale též k politické pozici. Provazování queer a feministických teorií může být podnětné nejen pro rozvoj studia genderu a sexuality, ale též, jak vyplývá z analýzy rozhovorů, prolínání queer a feministických myšlenek se může stát východiskem pro...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.